معرفی شرکت اچ پی | نمایندگی محصولات اچ پی در ایران |HPE

معرفی شرکت اچ پی /نمایندگی اچ پی در ایران/HP

معرفی شرکت اچ پی

هنگامی که شرکت هیولت پاکارد (HP) در سال 1939 تأسیس شد، جهان مکان بسیار متفاوتی بود. کامپیوترهای کاملاً الکترونیکی وجود نداشت. تنها چاپگرها ماشین های چاپ صنعتی در اندازه بودند. پالو آلتو، کالیفرنیا بیشتر از باغ های میوه تشکیل شده بود. اینترنت ده ها سال از به ثمر نشستن فاصله داشت.
تاریخچه داستانی HP همزمان با توسعه محاسبات خانگی و ظهور دره سیلیکون است. نوآوری‌های HP در مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن رایانه‌های خانگی و چاپگرها برای مصرف‌کننده معمولی مؤثر بود و موفقیت آن‌ها موجی از شرکت‌های الکترونیک را برای راه‌اندازی در شهرستان سانتا کلارا، کالیفرنیا الهام بخشید. همه می خواستند در گردنه چوب HP آویزان شوند.

دوستی که منجر به تاسیس بزرگترین شرکت جهان شد؟

بیل هیولت و دیو پاکارد وقتی در یک سفر کمپینگ دو هفته ای با هم دوست می شوند، با هم دوست می شوند.

بیل و دیو به صورت پاره وقت در یک گاراژ پالو آلتو کار می کنند.
آنها با تنها 538 دلار سرمایه، “HP Model 200A” را اختراع کردند، یک نوسانگر که برای آزمایش تجهیزات صوتی استفاده می شود.
شرکت والت دیزنی 8 نوسان ساز HP برای آماده سازی سالن های سینما برای نمایش Fantasia می خرد.

داستان جالب نام گذاری شرکت اچ پی

بیل و دیو از یک سکه برای تصمیم گیری بین «هیولت- پاکارد» یا «پکارد-هیولت» استفاده می کنند.

و سکه به نام گونه ای فرد امد که هم اکنون همه این شرکت را به عنوان hp  یا همان هولت پکارد میشناسند.

اچ پی شروع به گسترش میکند
روزهای اولیه
بیل و دیو شرکت خود را در دهه 1940 رسمی کردند. آن‌ها پایه‌های موفقیت آتی اچ‌پی را پایه‌گذاری کردند و پیشگام نوآوری‌های تجاری شدند که بسیاری از شرکت‌های فناوری بعداً آن را پذیرفتند.

آنها ابتدا دفتری را اجاره می‌کنند تا از گاراژ به اولین دفتر خود نقل مکان کنند اکثر شرکت‌های بزرگ آمریکایی از گاراژ شروع به کار کردند البته باید دید که گاراژ در فرهنگ و بافت شهری آمریکایی چه معنایی دارد اما نمی‌توان از آن به عنوان مکانی آماده و مجلل نام برد

شرکت hp ابتدا برای کارکنان خود برنامه‌های مراقبتی و بهداشتی ایجاد می‌کند بنیانگذاران hp از ابتدا اگر کسی شرکت hp را نمی‌شناخت آنها یک دفتر کوچک بودند برنامه‌های بزرگمن یافته پیش می‌رفتند

اچ پی در سال ۱۹۴۷ به صورت رسمی الات متحده به عنوان یک شرکت رسمی ثبت می‌شود و این چنین یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان متولد می‌شود کسی شاید

آن زمان آن زمان نمی‌دانست که این شرکت نوپا روزی تمامی کشورهای جهان نفوذ خواهد کرد و محصولات آن را می‌توان در هر دفتر کوچک و بزرگی در او دور افتاده‌ترین نقاط جهان دید.

دهه ۱۹۵۰ آمریکا با تحولات اساسی در زمینه فناوری روبرو بود ماشین‌ها به سرعت در آمریکا در حال پیشرفت بودند.

محصولی که اچ پی را میلیاردر کرد؟

شاید در ابتدا فکر کنید اچ پی به واسطه استوریج‌های hp و یا سرورهای hp و یا هاردهای hp میلیاردر شد اما پاسخ سوال هیچ کدام نیست.

اچ پی را فرکانس شمار پرسرعت 524a  مخصوص اندازه‌گیری سیگنال بود و فروش بسیار بالایی در ۱۹۵۱ داشت تبدیل به یک شرکت چند صد میلیاردی کرد.

حال دیگر اچ پی به یکی از شرکت‌های میلیاردی تبدیل شده بود و حالا اهداف و آینده نگری مدیران شرکت hp آنها را بر آن داشت که اولین ساختمان رسمی خود را در پارک تحقیقاتی استنفورد برای راحتی کارکنان و ایجاد یک وجهه رسمی برای اچ‌ پی تاسیس کنند.

اولین نمایندگی‌ اچ پی  در کدام کشور تاسیس شد؟

شرکت hp به اندازه کافی بزرگ شده بود و می‌توانست که پا در عرصه جهانی بگذارد.

از طرفی بلند پروازی مدیران hp که hp را با این فلسفه بزرگ کرده بودند باعث شد تا آنها در سال ۱۹۵۹ اولین نمایندگی بین المللی خود را در کشور سوئیس و آلمان تاسیس کنند.

محصول اچ پی که اسمش را نشنیده‌اید؟

در آن دوره که آمریکا به دنبال کشف فضا بود hp وسایل‌های فرکانس شماری که در صنعت فضایی کاربرد داشتند را تولید می‌کرد hp همینطور ساعت اتمی را اختراع کرد که قادر بود زمان بین‌المللی را در میلیونم ثانیه محاسبه کند.

LED اختراع کیست ؟ شاید از شنیدنش تعجب کنید

اچ پی در سال ۱۹۶۶ اولین آزمایشگاه خود را تاسیس کرد این آزمایشگاه در زمینه فناوری جدید فعالیت می‌کرد و در همان سال موفق شد LED را اختراع کنند

کامپیوترهای شخصی در چه سالی تولید شدند؟

در سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰ اولین کامپیوترهای شخصی اختراع شد و اچ پی در خط مقدم بود

اچ پی پا در تولید کامپیوترها و چاپگرها می‌گذارد و تا به امروز هم از برترین و شاید گفت اولین تولید کنندگان چاپگر در جهان می‌باشد اچ پی کامپیوتری می‌سازد که از نظر دیداری بهبود یافته و قابلیت جدید و ارتباط با کامپیوترهای دیگر را دارد.

اولین کامپیوتر لمسی را چه کسی ساخت؟

در سال ۱۹۸۴ شرکت hp با معرفی اولین کامپیوتر لمسی را به دنیا معرفی کرد کامپیوتر که شما با انگشت و لمس کردن به آن فرمان می‌دهید آن زمان که مردم با اصطلاح تاچ و لمس آشنا نبودند.

انقلابی در این زمینه محسوب می‌شد و به عبارتی معجزه رخ داده بود.

چاپگری که دنیای چاپ را متحول کرد

شرکت اچ پی  اولین HP laserjet  را در سال ۱۹۸۴ تولید کرد زمان زیادی نگذشت که این چاپگر به پرمصرف‌ترین چاپگر در جهان تبدیل شد.

اولین چاپگر رنگی در چه سالی اختراع شد؟

شرکت اچ پی تحولی در صنعت چاپ به وجود آورده بود اچ پی به ادامه ماجراجویی خود ادامه می‌دادند که سرانجام در سال ۱۹۹۱ اولین چاپگر رنگی خود را روانه بازار کردند حالا دیگر عکس‌ها از حالت سیاه و سفید خارج شده و رنگ واقعی به خود گرفتند.
اچ پی نوآوری‌هایی خود ادامه داد تا توانست دستگاه همه کاره و همه فن حریف و محبوب برای دفاتر اداری بسازد می‌توانست فکس ارسال کند دریافت کند.این چاپگرها هنوز هم استفاده می‌شود و از پر استفاده‌ترین دستگاه‌ها به شمار می‌روند.

هولت و پکارد در چه سالی از دنیا رفتند؟

این بار سکه برعکس آمد در سال ۱۹۹۶ دیوید پاکارت از دنیا رفت تمام سیلیکون ولی برای سوگواری این مرد بزرگ پرچم‌ها را به حالت نیمه برافراشته درآوردند.

دوست و دیگر موسس hp هولت در سال ۲۰۰۱ درگذشت و با احترام از سوی تمامی جامعه به خاک سپرده شدند اما دنیا خدمات ارزنده و بزرگ این دو نفر به دنیای تکنولوژی و جهان کردند را فراموش نخواهد کرد.

شرکت hp همچنان راه هولت و پاکارد ادامه می‌دهد و همچنان در دنیای تکنولوژی به نوآوری خود ادامه می‌دهد.

اولین همکاری اینتل و hp چگونه بود؟

در سال ۲۰۰۱ شرکت اینتل دیگر غول‌ تولید کننده پردازنده در جهان با شرکت hp در زمینه توسعه معماری که کامپیوترها را از ۳۲ به ۶۴ ارتقا می‌داد همکاری کردند.

محل تولد سیلیکون ولی کجاست؟

گاراژ اصلی اچ پی در پالو آلتو که زمانی هولت و پاکارد کارشان را از آن گاراژ شروع کردند در فهرست ملی آثار تاریخی ایالات متحده آمریکا ثبت شده است.

https://www.hp.com/us-en/shop/tech-takes/history-of-hp

محصولات شرکت hp

نمایندگی رسمی اچ پی در ایران

سایت اچ پی به زبان فارسی

تجهیزات شبکه hp

    نظرتان را بنویسید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.*